פתרונות תת"ח- רפורמת שיקום וניידות

הזכויות שלך: מערכות תקשורת תומכת וחלופית (תת"ח), כולל מערכות למיקוד מבט
השירות ניתן במסגרת סל הבריאות הבסיסי – החל מה־01.04.2025


למי מגיע?

מטופלים הזקוקים לפתרונות תקשורת תומכת וחלופית לצורך תפקוד יומיומי, בהתאם להמלצה של קלינאי/ת תקשורת או מרפא/ה בעיסוק. ההערכה ניתנת במסגרת הקופה, בתי חולים ציבוריים, משרד החינוך או הרווחה, או על ידי קלינאי תקשורת פרטי מוסמך.


מה נדרש כדי לקבלת זכאות?

ניתן לקבל את כלל הפרטים אודות תהליך האישור והזכאות באתר הכללית – קישור


מה מגיע לי?

  • הערכה קלינית מקצועית ע"י קלינאי/ת תקשורת ו/או מרפא/ה בעיסוק.
  • קבלת מערכת תת"ח לתקופת התנסות – מותאמת אישית וכוללת תוכנות ואפליקציות ייעודיות.
  • מערכת מיקוד מבט – לנזקקים לכך, לאחר מפגש הנגשה (יתואם על ידי קלינאית התקשורת המלווה)
  • שינויים והתאמות במערכת לפי הצורך.
  • קבלת מערכת קבועה – לאחר תקופת ניסיון ואישור התאמה.

איך מקבלים את השירות?

שלב 1: זיהוי הצורך

  • פנייה לקלינאי/ת תקשורת המתמחה בתת"ח.
  • זיהוי צרכי המטופל כולל המלצה מקצועית לשימוש במערכת תת"ח.

שלב 2: הערכה קלינית ומסמכים

  • הערכה ע"י קלינאי/ת תקשורת ו/או מרפא/ה בעיסוק.
  • מילוי טופס בקשה לצורך התנסות בצירוף:
    • דו"ח תפקודי תקשורתי
    • מסמך רפואי המעיד על מצב המטופל
    • סיכום מפגש הנגשה (במקרה של מיקוד מבט)

שלב 3: הגשת הבקשה

  • קלינאי/ת התקשורת מגישה את הבקשה דרך מייל ייעודי של כללית הנדסה רפואית hrttch@clalit.org.il

שלב 4: אישור ובחינה מקצועית

  • הבקשה נבחנת ע"י קלינאית תקשורת בכללית הנדסה רפואית.
  • לאחר האישור – מתבצע תהליך הזמנה להתנסות.

שלב 5: אספקת המערכת ותקופת ניסיון

  • המערכת תינתן למטופל ע"י הספק.
  • תקופת הניסיון: 3 עד 6 חודשים.
  • הדרכה על שימוש נכון תינתן ע"י קלינאי/ת התקשורת.

שלב 6: הערכה סופית

  • בסיום תקופת הניסיון, תתבצע הערכה חוזרת ומילוי דו"ח סיום.
  • תוגש המלצה לשימוש קבוע במערכת בה התנסה המטופל.

שלב 7: קבלת אישור למערכת קבועה

  • בסיום תקופת ההתנסות יתקבל אישור לצמיתות לשימוש במערכת.

מסמכים נדרשים

להתנסות:

  • טופס פנייה להשאלת מכשיר- לחץ כאן להורדת הקובץ
  • מסמך רפואי עדכני
  • דו"ח קלינאי/ת תקשורת
  • סיכום מפגש הנגשה (אם רלוונטי)

לאישור קבוע:

  • טופס המלצה על מערכת קבועה- לחץ כאן להורדת הקובץ
  • דו"ח על תפקוד ושימוש לאורך תקופת ההתנסות

במקרה שהמטופל מציג תפקוד קוגניטיבי תקין, ללא קושי שפתי, מרפא/ה בעיסוק בעלי התמחות בתחום התת"ח יוכלו להגיש את הבקשה למערכת וללוות את תהליך השימוש בה.


אחריות ותחזוקה:

  • המערכת נמסרת במימון מלא של הקופה.
  • בעת המסירה – המטופל ומשפחתו חותמים על טופס התחייבות והחזרת ציוד.
  • אחריות כוללת תקלות סבירות (בלאי), מטופלת ע"י הספק.
  • במקרה של נזק שאינו נחשב בלאי – ייתכן חיוב כספי. כללית הנדסה רפואית תבחן את גובה ההשתתפות העצמית.
  • לפניות ושאלות נוספות ניתן לפנות:
    • מוקד כללית הנדסה רפואית *5515 שלוחה 4 ואז 3
    • מענה טלפוני של הספקים:
      • גטר בטלפון מספר 03-5766780
      • נס מט"ח בטלפון מספר 03-9113082

במקרה והמערכת אינה בשימוש מסיבה כלשהי (דוגמת חוסר התאמה או פטירת המטופל) יש לפנות לכללית הנדסה רפואית להחזרת המערכת.


תמיכה ושירות

  • מוקד כללית הנדסה רפואית:
    טלפון: *5515 שלוחה 4
    ווטסאפ: 052-4151210